De Nederlandse Orgasme-kloof

Durex Play tintel glijmiddel.


Het AD komt binnen met een verrassend onderzoek:

"50 procent van de vrouwen beleeft geen orgasme tijdens de sex. Daarin tegen hebben 95% van de mannen daar geen probleem mee"

Geen voorspel, geen prikkeling en de man is egoïstisch. Mannen geven niet waar de vrouw op ligt te wachten en na de daad, is de sex klaar.

Echt waar, Durex en Goedele Liekens hebben het onderzocht en het AD besteed er een hele internet pagina aan.

Ik was toch wel een beetje verbaast. Met zoveel online vergelijkings-materiaal in de palm van je hand, kan ik niet voorstellen dat nu nog mannen zijn die niet weten op welke knoppen ze wel en vooral niet moeten drukken.

Maar het lag gelukkig niet alleen maar aan de mannen. Vrouwen geven niet aan waar ze behoeften aan hebben en zeggen niet wat ze dwars zit.

Is dat niet het grote probleem tussen mannen en vrouwen. Vrouwen vragen niet en denken dat de signalen wel duidelijk zijn. Mannen luisteren niet en zijn geen helderzienden.

De oplossing volgens Goedele: een clitoris-offensief voor meer vrouwelijke orgasmes.

Leuk idee vind ik dat. Ik verheug me al op de grote billboards langs de weg. Posters in de winkels en het nieuwe SIRE spotje zo net voor het 8 uur journaal. De avond kan nu al niet meer stuk.

Alle gekheid op een stokje, maar als ik dit soort "onderzoeken" lees dan vraag ik mij altijd af, wat is het belang. Natuurlijk is het belangrijk dat sex leuk is voor beide partijen. Maar wat heeft Durex daar mee te maken?

Je hebt ze vast al gezien. De reclame spotjes van de nieuwe orgasme gel van..... Durex! Juist. Die willen jullie graag zo'n crème verkopen a 15 euro per flesje*. Smeer het er maar lekker dik op. Succes verzekerd.

Net als die lekkere nacht crème die Nivea aanprijst. Want uit onderzoek van Nivea is gebleken dat 60 procent van de vrouwen er 's ochtends er nog steeds vermoeid uitzien.

Ja, en smeer vooral dat nachtmaskertje er maar lekker dik op. Dan weet je zeker dat een orgasme uitblijft!


*Gezien op de Durex website: Durex orgasm intense pakket voor € 59,95!