5 Vega levensmiddelen die ook lekker zijn voor niet veganisten

Het was gister 2 jaar geleden dat ik de keuze maakte om geen vlees, vis of melkproducten meer te gebruiken. Denk nu niet dat dit een zuur praatje gaat worden over hoe zielig het wel niet is voor die dieren of dat het beter is voor het milieu om minder vlees te eten. Dat moet je namelijk gewoon lekker zelf weten.
Maar de afgelopen 2 jaar zijn wij thuis een aantal producten tegen gekomen die iedereen lekker vind.

Oatly Chocolademelk is lekker en bevat geen melk
Oatly Chocolademelk wat een topper!

1 - Oatly Chocolade Melk. 

Deze heb ik net een week geleden ontdekt en wat is die lekker. Iedereen die ik heb laten proeven is het met mij eens. Hier zit geen normale melk maar havermelk in. Havermelk heeft van zichzelf al een romige smaak.  Wel iets duurder dan de chocomel in de oranje pakken maar wel net zo lekker en met veel minder suiker.


2- Sorbet ijs van Albert Heijn. 
Sorbetijs van de appie
Sorbetijs van Appie

Wat is een zomer zonder ijs? Ik was een enorme softijs eter en dacht lang dat echt ijs er niet meer in zat. Fout! Naast de Ben en Jerry's vond ik deze beker. Niet zo lekker, maar dan wel zonder room of melk (dus vet). Er zit wel veel suiker in, dat dan weer wel. Maar af een toe een bolletje ijs... Moet kunnen.

Wil je toch een gezondere keuze? Koop een zak bevroren aardbeien. Gooi deze, bevroren, met een banaan en wat sojamelk in de blender. Even mixen, instand ijs.

3- Falafel. 

Een klassieker. Gewoon naast de kebab en shoarma te verkrijgen. Dus als je na een avondje stappen als een maloot om shoarma gaat schreeuwen, denk dan ook eens een keer aan dit broodje. Als je dan als echte veganist wil snacken, laat dan wel de knoflooksaus achterwegen.

4- Vegetarische balletjes van de IKEA

We kennen allemaal de IKEA balletjes. De vegetarische variant is best lekker. Met de jam zonder de room saus.
In de shop na de kassa kan je deze ballen ook voor thuis mee nemen. Wij kopen altijd een aantal zakken om in de vriezer te hebben. Als je eens geen zin hebt om iets te verzinnen, paar ballen in de magnetron, klaar.

Vegetarische ballen van de IKEA
Vegetarische ballen van de IKEA


5- Pringels. 

Ben niet zo een zoutjes fan maar af en toe heb je toch trek in een chipie. Met name als je onderweg bent. Ik was heel verbaast om er achter te komen dat er in veel chips iets dierlijks zit. Wisten jullie dat er in paprika chips naast suiker, melk zit? Nee, ik ook niet. In paprika Pringels dus niet. Dus af een toe koop ik dus een bus.

Pringles paprika bevat geen melk en is dus veganistisch
In de Pringles Paprika zit geen melk!



Iedereen moet eten wat hij of zij wil

Ik heb wel altijd gevonden dat je wel bewust moet zijn wat je eet (of drinkt) Een plantaardig keuze maken betekent niet automatisch dat je elke avond een blok tofu naar binnen moet werken. Die zooi is smakeloos en als je er geen andere rommel (ketjap, citroensap en gember bijvoorbeeld) bij gooit, niet te pruimen. Pruimen die zijn gedroogd weer heel lekker. Net als vijgen en dadels. Het liefst met walnoot. Walnoot dat is dan weer........

Heb jij nog een goede veganisten tip? Laat het mij weten via Facebook.